Edvin-dagen

1kommentarer

Iväg till förskolan, solen sken lite grann. Det var lite läskigt när mamma skulle gå så hon följde med in och kollade in en takto. Sen tog Jörgen mig till frukostbordet och mamma gick till jobb. Efter frukost var vi ute. Det e jättehalt på vår gård. Jag tyckte det var säkrast att sitta på en pulka och det var alltid nån som ville dra mig. Till lunch fick vi falukorv och pasta. Just när jag var klar kom mamma. Vi åkte vagn hem. Pappa var hemma och åt lunch sen skulle han fyga till Stockholm. Jag var trött så jag ville ha bapp och gå och vila.

Idag heter dagen Edvin och min kompis fyller två år idag. Jag har skickat brandbilskort till honom. Mamma tyckte vi skulle fira Edvin med pannkakor. Det gjorde vi i massor. Lovisa och mamma stekte pannkakor, plättar och hjärteplättar. Jag stod på pallen och rörde i smeten. När jag tröttnade satte mamma mig i min stol och jag fick plättar med sylt och yoghurt på. Jag åt nio stycken!!

På kvällen kom inte pappa hem men det gick bra ändå. Jag åt gröt och så var det dags för pyjamas och välling efter en stunds lek. Godnatt alla!

1 kommentarer

Aja

12 Mar 2009 15:32

Grattis Edvin! Jag visste inte att det var din dag. Bra att du berättar!!!

Kommentera

Publiceras ej