Fat Boy

0kommentarer

Pappa kom hem lite tidigare måndag eftermiddag. Snart förstod jag att det berodde på att mamma skulle iväg på någon jobbgrej. Hon susade iväg i sin röda bil och det sista jag såg av henne var hennes vinkande hand. Efter ett tag hemma gick pappa och jag en promenad till affären. Det var inga stora inköp, men pappa skulle hämta ut ett paket. Han hade äntligen fåttt sin Fat Boy. Och gissa om det var ett stort paket. Postkillen fick inte ut det från postrummet. Pappa fick hjälpa honom att lyfta det över disken.

Pappa såg lite fundersam ut. Hur skulle han få hem både paketet och mig? Det undrade nog de andra i affären också för de kom med en del kommentarer. Men på något sätt så fick vi hem paketet. Jag hjälpte till genom att komma med glada tillrop och hålla mig still i vagnen. Pappa stack ner handen i paketet och bar det som en stor kasse och på axeln. Det är nog tur att vi bor så nära affären!

Hemma öppnade vi paketet och i den låg en stor svart säck. Den var jättekul att slänga sig i och sen gick det att ha den som fåtölj. Jag tror att Hannes och Lovisa också kommer att gilla den.

När mamma kom hem var jag fortfarande vaken. Hon fick ge mig välling och sedan var det godnatt. Innan jag somnade hörde jag hur mamma prövade Fat Boyen och hon verkade också gilla den.



Här ser Ni hur stor lådan var eller hur liten jag är. Lådan blev förresten en jättekul lekgrej. I den kunde jag gå in med min gåvagn och parkera den där.

Kommentera

Publiceras ej