Fick jag spruta, eller vad hände?

0kommentarer

Vaknade vid sju och var kramig. Hade bajjat så mamma bytte blöja och vi skulle leta kläder till mig, men då smet jag. När mamma fick syn på mig igen hade jag tagit av mig blöjan. "Ok", sa mamma, "du får duscha!" Det blev en lång dusch för jag började duscha med mamma och slutade med pappa! Gröt till frukost. Kollade lite i mina böcker. Blev sugen på osh. La min ostskiva på soffan och gick och hämtade min stekspade. Sen var det lek och bus. Mamma hittade mig i hallen när jag provade pappas stövlar. Det var bara stövlar och en överkropp kvar av mig. Sen åt jag banan, mums! Mamma klädde på oss och monterade vagnen. På väg till Reidun såg vi en buss!! Jag hann leka lite i väntrummet innan det var min tur. Inne hos Reidun hittade jag både ficklampa och två bollar som mamma tog ner och jag kastade runt med (alltså bollarna). Sen tog mamma av mig på ena armen och jag satt i mammas knä. Jag kollade ut om det kom någon buss och då satte Reidun plåster på min arm ... hade det hänt nåt?!? Hörde att jag kan bli prickig och varm om en vecka eller två. Hoppas jag slipper.

Lunch var makaroner, majs och falukorv. Åt stor portion. Blöjbyte och vila!!

Kommentera

Publiceras ej