Göra en höna av en fjäder ...

0kommentarer

I förmiddags var jag och mamma på öppna förskolan. Det var inte så många barn där. Tre av dem var nog ungefär lika gamla som jag. Jag började leka i bilrummet och sen i kökrummet och till slut hamnade jag med lilla bollen som man ska stoppa in i snurrmonstret. Det skulle läsas saga och mamma tyckte att jag skulle va med och lyssna. Jag satt kanske i 30 sekunder sen hade jag inte tid mer. Så mamma lyssnade och jag stack iväg och lekte. När sagan var klar gick vi och pysslade. Det blev en påskhöna till momo. Vi satte fullt med fjädrar på en klistrig höna. Jag tyckte det var roligast att pensla på lim. Den blev fin med fjädrar i fina färger. Jag var med lite på sången i slutet idag. Jag tog en råtta i påsen och vi sjöng "Var bor du lilla råtta?" Sen fortsatte jag att åka rutschkana. Jag har börjat åka på magen med huvudet först (det har jag sett de stora killarna göra på förskolan). Mamma ser blek ut varje gång jag gör så.

På vägen hem ville jag kasta av mig mössan och det var en kamp med mamma. Det var ju dumt av mig för det blåste rätt kallt. Hemma ville jag ha min bapp och sen gick jag och hämtade Nalle. Jag hann gosa lite innan det var lunch. Nalle satt vid bordet och passade min bapp medan jag åt god sötpotatismos och falukorv. Sen var det gott med vila. Fast det dröjde innan jag somnade.

Kommentera

Publiceras ej