IKEA

0kommentarer

Sov ända till lite över åtta. Ville inte gå ur sängen sen utan pekade på bok i bokhyllan. Jag hann med att läsa fem stycken innan mamma tyckte vi skulle byta blöja. Frukost sen lek och sen bajj. Efter klädbyte och att vi fått upp pappa så gjorde vi oss klara att åka till IKEA. Det snöade ut igen. Jag åkte kundvagn och lekte tittut med en tant som gick bakom oss på sängavd. På barnavd ville jag ner och leka i rummen och kolla in alla nallar och leksaker. Jag skulle sitta kvar sa pappa. Jag fick en potta?!! Mamma valde ut plastboxar till mina saker hemma. På tygavd släppte pappa ner mig vid en lekpelare, detta ångrade han en kvart senare. Jag hade ju jättekul med alla snurror och trycka på knappar så när pappa tyckte vi skulle gå satte jag igång mitt "vill inte"-skrik. Mamma väntade längre bort och ville inte riktigt känna oss. Jag hördes över hela stället! Pappa sprang bort till mattorna med mig på armen och låtsaskastade mig i en paperskorg. Borta på förvaring hade jag lugnat mig och mamma hade hittat min bapp åt mig. Sen gled vi på ganska bra till korvkön. Guuud, vilken tid det tog där! Jag ville ha dicka. Sen blev det korv, bröd, ketchup och äppeldricka - Gott!!

i bilen hem somnade jag. Mamma bar in mig i sängen och jag somnade om.Två timmar senare vaknade jag och upptäckte min Nasse-bok i sängen. Så när pappa kom förbi låg jag och läste.

Mat - lek - mat - lek - handyman med pappa - lek - pyjamas - lek - välling - sova!


Jag och alla mina djur ... Nalle ligger bakom min bumpa.

Kommentera

Publiceras ej