Innebandy

0kommentarer

Det blev en stressig morgon för hela familjen skulle med Hannes på innebandymatch. Mamma, pappa och jag hannmed en affär medan lage värmde upp. På plats i hallen kunde jag sitta still de 8 minuterna som vi hann se av första halvlek. Sen fick jag spring i benen och vi gick ut och åt lunch i cafeterian. Jag åt ett helt ägg, smoothie, knäckebröd och banan till efterrätt. Mamma och jag gick in till pappa och andra halvlek. Det blev två mål för vårt lag och jag applåderade. Fast jag orkade inte sitta still så länge så vi gick ut igen. Jag var på väg att ta med mig en innebandyboll som låg på bänken men mamma sa att det inte var min. Sen sprang jag på upptäcktsfärd. Jag hittade ett rum med en massa tjejer i röda kläder och en norrman som lärde dem att gå i takt med en pinne som nån viftade med i luften ... vad heter sånt??! Jag såg tjejer i somras i Helsingör som gick så genom stan.

Sen busade jag så att pappa fick stänga dörren till tjejerna och gå och låna en boll som jag kunde leka med. Alla storkillar hade boll och klubba och lekte med. Det måste jag också ha nästa gång jag förljer med. Undrar om jag kan ta min hockeyklubba?? Bollar har jag ... fast jag tar nog inte guldbollen!

Hannes lag förlorde och det var sista matchen för i år. I bilen hem somnade jag ungefär i sista rondellen innan vi var hemma.

Kommentera

Publiceras ej