Katt, chokladboll och katt

0kommentarer


Jag ville inte gå upp imorse!! Jag sov som värsta tonåringen. Mamma försökte väcka mig och jag kisade mot henne och tog en ny napp, grabbade tag i Nalle och vände mig till andra sovsidan. Men mamma var envis så jag fick väl till slut slå upp mina melerade. Sen var det rätt OK att klä på sig.

På väg till förskolan såg jag fina katten på trappan. Jag vinkade till honom. Sen på stora vägen såg vi två bussar!! På förskolan kom Jörgen och snackade och när mamma skulle gå tog jag honom i ena handen och en av småtjejerna i andra handen.

Det var fisk till lunch idag, bläää! Otur att jag ska va på förskolan just på fiskdagen. Sen var det sovstund och strax innan mamma skulle komma fick jag smaka en chokladboll som de hade gjort. Mums! Carina tog på mig så jag stod redo när mamma kom. Hon avslöjade lilla kakintaget genast, jag hade inte torkat bort chokladen runt munnen!! På vägen hem berättade jag om vad jag gjort hela dagen.

Hemma mös vi. Jag åt banan, tog en bit och gick in i min "hydda" och satte mig.

Sen läste jag lite i mina miniböcker och ... givetvis ... såg på Nasse!! Mamma hade köpt nya tröjor åt mig som hon passade på att prova under tiden jag satt stilla med Nasse. Jag gillar den lilarandiga!

Så var det dags för shopping. När vi körde iväg såg jag en katt till. Sa det till mamma och hon stannade så vi kunde kika på den. Tänk, jag upptäckte den själv.

Hämtade pappa till shoppingturen. Fick åka vanlig vagn och inte roliga bilvagnen. Hemma igen var jag hungrig så jag åt jätteportionen av pappas goa julgröt. Jag hade på den nya haklappen som vi köpt. Den fungerade bra.

Ikväll var vällingen för varm. Jag tog undan flaskan och sa "vam", mamma gick ut och kylde den och sista slurken drack jag i sängen med elefanten som ryggstöd.

Kommentera

Publiceras ej