Kompisarna

0kommentarer

IDag åkte jag och mamma bilen till stan. Det var massor av snö, igen. Jag åkte på pulkan till lekparken vid muséet. Där kom samtidigt Ella, Noel och Malva (ja, åsså deras mammor förstås!). De va länge sen vi sågs så jag kände mig lite blyg först. Jag ville gunga och det är ju alltid kul. Jag skrattar när mamma knuffar fart på mig för det kittlar i magen så gott. Sen plumsade jag runt och till slut red vi häst, först jag och Ella men sen hängde de andra också på. När alla skulle göra sig klara att få till muséet och fika upptäkte jag ett ställe jag ville leka på. Men då satte mamma mig i pulkan och drog med mig till fikastället. Där inne var också kul men jag ville inte gå fint med mamma (som de andra gjorde med sina mammor) och köpa och välja fika. Jag ville springa runt i en upphöjd hörna som jag hittade. Det fanns fönster som jag kunde krypa upp och sitta i. När alla hade handlat blev det mammas tur. Jag fick en banan och satt fint en stund vid bordet. Fast jag ville ner och springa. Då tog mamma upp en muta - bapp! Satt väl stilla en stund till! På vägen hem fastnade jag på lekplatsen igen och mamma tog kort ... kolla här:

Kommentera

Publiceras ej