Lektips

0kommentarer

Sov länge idag. God yoghurt till frukost, efter det ville jag rita. Det blev en teckning sen var det annan lek som gällde:
* bygga med klossar; jag sätter kanske de tre första och sen sätter mamma en, jag en, mamma en osv tills jag river hela tornet.
* läsa bok och säga "e de?", "e de?" till alla bilder
* samla ihop alla mina tre innebandybollar och ... 1 bära runt på dem, 2 kasta och springa och hämta dem, 3 lägga dem i vasken i badrummet, har jag tur är det vatten i vasken och de blir blöta!
* ta bultarna till bultbrädan och springa runt och slå i väggen, dörren eller annanstans - fast då blir mamma arg!
* sätta på radion i mitt rum och lyssna
* leka i ett av mina två kök, t ex salta och peppra eller gå runt med en champinjon i munnen
* rida gunghäst, i högsta galopp!
* leka äta mat; jag hämtar mamma och hon får sitta i soffan sen dukar jag ut tallrikar på bordet. Idag ville mamma ha något att äta med så hon fick sleven. Sen låtsasäter vi och säger "ahhh!", för det är ju så god mat jag bjuder på!

På tal om god mat, vilken lunch jag fick idag - MUMS!! Kycklingfärslimpa och sötpotatismos och majs. Det var så gott!

Kommentera

Publiceras ej