Lördag med pappa

0kommentarer

Jag tyckte att det var lika bra att utnyttja hela dagen så jag vaknade tidigt idag. Jag mornade mig ett tag och sedan dök pappa upp. Vi tittade på Nasse och åt frukost. Sen var det dags för handbollsmatch. Fast jag tyckte att det var roligare att springa själv så pappa och jag tillbringade mest tid i korridorerna. Matchen var spännande och avgjordes i slutsekunderna och det var Lovisas lag som vann.

På vägen hem stannade vi till på staden och gick in i en konstig affär där det var en massa TV-apparater. Pappa tog med sig en vit låda hem. Jag var trött och somnade i bilen.

När jag vaknade var jag i min säng. Dags för mat och sedan ville jag ut och köra "trakto". Det var skönt på baksidan och jag krattade en del i snön. På framsidan hittade jag min pulka. Den var kul att dra ute på vägen. Det lät så gött. Jag passade även på att prata med den skånska grannfrun.

Med mamma ville jag inte prata i telefon med. Pappa försökte fler gånger, men jag hade ingen lust.

Efter pulkadragningen gick vi in och titta på ishockey. Färjestad var duktiga och vann med 6-0 mot Skellefteå.

Vi hann med en tur till affären innan vi körde den vanliga kvällsrutinen. Jag somnade riktigt gott efter vällingen.

Kommentera

Publiceras ej