Min potta

0kommentarer

Jag har fått en potta! En grön. Ibland sätter jag mig där men jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till. Stol? Kan man sitta där och borsta tänderna?! Idag innan jag skulle gå och duscha tog mamma av mig kläderna och satte mig på pottan. Hon sa att man inte skulle ha byxor på på pottan. Jag var snabbt upp igen och tog min lila luddrock och stack till duschen. Där blev jag kissnödig .. ooops, kiss på golvet! Det var det jag skulle gjort på pottan sa mamma. Duschade länge, länge. Alla djuren fick också tvätta sig. På slutet fick jag själv hålla i duschen.

Vi var ute en sväng och jag körde min takto .. ja, eller gräsklippare. Sen var det lunch. Mamma gjorde god kasslersås till pastan. Vila.

På eftermiddagen lekte jag som vanligt, pappa kom hem tidigt. Jag kollade på Nasse. Min favoritscen är fortfarande när Nasse cyklar och kaninerna åker så att det blåser i öronen. Ha!

Till kvällsmat åt jag gröt och sen middag med familjen: fisk med ägg- och persiljesås. Strax efter var det dags för välling och sängen. Gott!

Kommentera

Publiceras ej