Öppna farmorskola med Roddik

1kommentarer

Imorse vaknade jag tidigt. Jag var blöt i pyjamasen. Det blir mycket kiss på natten och eftersom jag gillar att sova på magen så läcker det nog ut lite. Frukost var mest mjölk och lite ägg. Fast lite senare smög jag mig tillbaka till frukosten som stod kvar och mamma satte mig i stolen. Jag började äta yoghurt, det gick inte så bra för jag tappade det mesta på tröjan. Mamma gjorde något annat så hon såg inte hur geggig jag blev. Åt lite till och kom på att det var kul att gegga in allt på tröjan ... då kom mamma! Hon hade svårt att bära mig in till badrummet. Klädbyte! 
 
Sen härjade jag. Mamma tyckte vi skulle åka till öppna förskolan så att jag fick busa av mig. På med kläder och redan 9.30 var vi iväg. Men mamma anade att något var fel när parkeringen var tom. Mycket riktigt "stängt p g a sjukdom". Va trist!! Då ringde mamma till farmor och Roddik och frågade om vi fick komma dit och leka. Farmor blev jätteglad. Jag gick själv upp för trappan och ringde på klockan. Hunden hoppade runt mig när jag kom in. Det var lite läskigt så farmor tog upp honom. Jag klappade lite och han e jättemjuk. Fast jag tyckte det var säkrast att sitta i soffan så Roddik inte kunde nå mig. Jag fick ryska dockorna att leka med och sen såg jag pennorna så jag fick rita lite. Farmor gjorde bulle med grädde i och jag fick mjölk i silverkoppen och skorpa. När vi skulle hem följde farmor och Roddik med ut på gården. Jag och Roddik sprang runt ... ja, det var nog mest Roddik som sprang runt mig!! Han var jätterolig och skällde och hade nosen full av snö. Jag tyckte det var sååå kul och det tyckte en granne också som satt och kollade och skrattade åt oss uppe i ett fönster.

Efter lunch vilade jag. Framåt eftermiddagen tittade jag på Nasse och mös med pepparkakor som jag fick av Hannes. Då kom Aja! Jag hade inte så mycket tid att busa med henne för jag kunde ju missa Nasse då. Fast när hon skulle åka sprang jag ut och vinkade och kastade pussar åt henne!

1 kommentarer

Aja

13 Mar 2009 20:04

Om du gillar djur och så kan jag fixa 2 snälla ödlor till dig! Det vore väl kul!!!!

Kommentera

Publiceras ej