Snöööööö, snöhögar och snöbollar!

0kommentarer

Det stämde med vädret för det har snöat massor idag. Vi har mest varit inne. Det har varit mysigt att få leka med alla mina saker. Jag har bl a varit på promenad med min gås som går i koppel, kört runt med vagnen, läst böcker, mekat i huset. När farmor ringde hjälpte jag mamma att städa på toaletten. Sen sorterade jag tvätt, eller rättare sagt jag kastade ut all tvätt från tvättkorgen och satte korgen på huvudet och sprang runt. Jag blev törstig och ville ha "dicka"., fick mjölk i ett glas. Tänkte gå in och dricka i soffan men mamma sa att jag skulle stanna i köket. Då trodde jag att hon lekte med mig så jag började springa med mjölkglaset i handen. Det skvalpade ganska mycket fast det mesta skvalpade nog ut när jag skulle klättra upp i soffan med glaset i handen! Konstigt för jag spiller ju inget när jag har pipmuggen!? Mamma var riktigt "aahhhrrr!" Först skrattade jag och trodde det ingick i leken men sen fattade jag att jag gjort något dumt. Då grät jag. Mamma förklarade för mig att jag inte fick springa med dricka i handen utan jag måste sitta fint när jag ska dricka. OK, ska försöka komma ihåg detta!

Lunch var gårdagens pasta och sås det var lika gott idag. Banan till efterrätt. Sen var jag trött! Somnade med ena foten högt upp mellan spjälorna i sängen. Vaknade lagom till mellis som blev go macka med laxmjukost på. Mums! Fast jag blev kletig på fingrarna. Fattar inte varför jag så gärna vill kleta av allt i håret?! Mamma sniffade på håret och såg förstörd ut ... isch, sa hon. Tyckte att det kliade på axeln ...eller på bröstet ... jag tog mina kletfingrar innanför tröjan och kliade. Det hela slutade med att jag fick duscha!! Kul, mamma! Sen sprang jag runt och var nakenfis. Kastade mig i soffan och gungade hästen (är det det som är barbacka??!). Det tog tid innan mamma fångade in mig och fick på mig kläder.

Shoppingdax. Vi hämtade Aja som också skulle med. När mamma letade parkeringsplats så fastnade hon helt plötsligt i en snöhög? Eller var det något annat under snön? Aja var tvungen att gå ut och knuffa. Ibland där fram och ibland där bak. Hm, konstigt vi satt fast där! Till slut så var Aja stark eller mamma fiffig med hjulen för det swoschade till och sprutade snö och vi kom loss. Guud, va pinsam mamma e då, mitt på en parkering. Fast vi såg märken i en annan hög också så nån hade nog varit fast där. Det e inte bara mamma!! Inne i affären sprang jag till roliga bilvagnarna. Aja gick med mig dit och jag hoppade in. Så vi körde in i affären. Mamma tittade på böcker och vi gick vidare. Plötsligt ville jag ha en annan bilvagn. Jag hoppade av och sa till Aja att vi skulle byta. Så det gjorde vi. Sen shoppade vi och jag satt och rattade. Det e jättekul! På parkeringen kastade jag och Aja snöboll. Kul! Jag ska nog kasta med mina kompisar på förskolan i morgon.

Innan jag gick och la mig kollade jag på Nasse. Han e så mysig. Jag satt som ett ljus med napp och i min pyjamas och mös på kokudden.

Kommentera

Publiceras ej