Solsken och takdropp

0kommentarer

Förmiddagen blev:
* Började ropa på Aja redan vid sju. Mamma kollade om jag ville komma upp men jag och filosoferade och ropade vidare. Aja kom inte, sov nog med öronproppar!
* Lek
* Frukost
* Dagens bus: smet in på toa när mamma glömt stänga och drog ut hela rullen toapapper på golvet i hallen. Var för tyst  så  mamma kom på mig annars hade jag hunnit göra minibitar av alltihop!

* Barnprogram
* Tigga frukost #2 av pappa - grapefrukt e surt!!
* Dusch
* Lunch och en trött pojke vilade i 2 timmar

Vaknade av att solen sken, jag ropade på mamma och hon kom och hämtade mig. På med overall, skor och mössa och sen var det mys, lek och mat i solen på altanen. Körde med takto, spelade bandy, sorterade klämmor, räfsade snö och kastade boll. Hann knappt smaka på korven som mamma och pappa grillade åt mig. Kröp upp i en stol bredvid mamma och åt äpple. Mysigt i solen.


När vi gick in såg jag på Nasse!!! Hela filmen. Det var kinktid sen. Jag fick syn på en katt och vi kikade på den genom dörren. När jag inte fick klappa den och leka med den blev jag sååå ledsen. Var tvungen att få bapp och sitta hos mamma och kolla på Bollibompa. Då ringde det på dörren och farmor, farfar och Roddik kom. Han e söt den lille mjukisen men jag gillar inte att han hoppar så, jag blir lite rädd då. Jag fick sitta hos farfar och vi kollade TV, då kunde inte hunden komma upp på mig. Sen åt vi middag allihop. Det var pasta och kyckling, jag fick sån rolig riv-osh på. Visade farmor mitt kök. Läste lite i mina miniböcker och sen var det dags för pyjamas. Körde lite vagn innan mamma hade gjort vällingen. Vinkade godnatt till alla och rusade sen in till mamma och vällingen. Mums! Hade turen att det var tre bapp i sängen! Det e så mysigt att ligga och pilla med en, en i munnen och det finns ändå en att byta med!!

Kommentera

Publiceras ej