Söndag

0kommentarer

Busade med momo medan mamma åkte och handlade och packade bilen. Vi skulle åka redan idag eftersom det skulle bli världens snöväder hela måndagen. När allt var klart åkte vi ut till kyrkogården och sa hej till morfar. Han fick fin vit blomma som mamma grejat till med mjuka videkissar. På vägen hem släppte vi av momo hemma. Jag vinkade hejdå och fick en puss av momo. Sen startade vi hela långa färden hem till pappa. Jag satt och funderade och kollade ut mesta delen av resan. Sov en liten stund i början och en i slutet. Annars sjöng vi, kollade lastbilar och åt.
Vi kom sekunden före pappa, Lovisa och Hannes hem. Det blev mycket bus när vi kom in. Jag och Lovisa busade, tjoade och härjade massor. hon förstod inte vad jag sa. Hon kan inte alla nya ord jag kan!
Till kvällsmat fick jag köttfärssås, pasta och ketchup. gott! Jag åt jätteportionen. Strax efter blev det pyjamas och välling med pappa. Det var gott att sova i min säng med alla gossisarna och nya jätteelefanten som jag fick av "mina kusiner"! 

Kommentera

Publiceras ej