Takdropp

0kommentarer

Idag tog jag med lilla boken åtta till förskolan (har jag berättat om böckerna??! Det är 20 miniböcker som alla handlar om var sin grej t ex en siffra, en färg eller form. Inte nog med det utan musen Manne gömmer sig också i varje bok. De e jättekul! Idag har jag försökt sätta upp dem på kylskåpet men de trillar ner. Mamma försöker förklara att det ska vara magnet för att de ska sitta kvar. Hm, magnet e ju en sån Nasse har i filmen ...). I alla fall på förskolan gick det bra t o m när mamma gick. Jag hade lilla boken och mamma vinkade hejdå. Frukost, lek och bus. Vi gick ut efter samlingen. Det var väl lite plums i snön men sen hittade jag en rolig plats alldeles för mig själv. Det var vid takkanten, om jag stod under den så var det som en minidusch! Snön blev vatten och dripp-droppade på mig. Så där stod jag och blev våt tills Carina kom och lyfte bort mig. Till lunch var det köttfärslimpa, det var gott. Jag var kvar och åt till siste man. När jag skulle springa till tvättstället så var mamma i hallen. Vi tvättade händerna på lilla toan.  Vilken bra toalett; det var ett minihandfat för såna småttingar som jag och jag kunde själv öppna stänga vattnet "Kta!" sa jag och knuffade bort mamma. Jag gillar att tvätta händerna!

På parkeringen kom en jättelastbil just som vi kom ut! Den parkerade alldeles intill mammas bil. Wow! Vi åkte och handlade. Jag fick sköta knappsaken som piper när man lyser in en vara. Den e kul. sen fick jag ta klisterlappen i vågen och sätta på påsen med äpple. I slutet av affären blev jag trött och ville ha min bapp. Gissa vad!? Mamma hade ingen med sig varken i jackan, väskan eller i bilen. Kör fort hem till min bapp, mamma! Sista biten petade och kittlade mamma mig så att jag inte skulle kunna somna innan vi var hemma. Jag tror jag somnade genast i sängen med alla gossedjuren och min bapp!

Två pannkakor till mellis - gott! Sen lekte jag med miniböcker, smet in på Hannes rum som han glömt att låsa, la pussel, körde vagn. När jag tröttnade hämtade jag mamma och ville kolla på Nasse. Han e för mysig. Lovisa kom hem och vi kollade Nasse. Vi t o m kom ihåg tiden så jag hann se lite Bollibompa.

Till kvällsmat åt jag pyttipanna, ägg och chokladglass. Vi satt länge och pratade och tossade vid bordet. Sen var jag med Hannes och Lovisa och gjorde armhävningar på golvet. Snacka om att man blir trött. Hann med en kvällsbajj också som pappa tog hand om eftersom det var dags ändå för pyjamas. Välling och godnatt. Mmm, rent lakan ... ZZZzzzzzz!

Kommentera

Publiceras ej