Testa mammas gränser

0kommentarer

Imorse såg jag på Nasse-filmen. Efter frukost var det tråkiga mammanyheter och pratprogram ... men så råkade mamma trycka på fel knapp och då kom Nasse!! Fast det var en ny ... va?! Mamma upptäckte också att något var konstigt. Det visade sig att Nasse går som avsnitt på TV varje morgon!!! Mamma, spela in, tack!!


I förmiddags efter ett antal "testa mammas gränser" hemma gick vi till Öppna förskolan. Det var ganska många barn där. Jag ville inte gå in utan mamma. Lekte med bollar. Stoppade dem i snurrmaskinen där bollen kommer ut på ett av fyra möjligheter. Kul! Sen tog jag med två bollar och klättrade upp i rutschkanan och kastade bollarna först och sen åkte jag. Gång två försvann den gröna bollen. Mamma och jag letade men vi hittade inte den .. ooops! Sen var vi inne i rummet med spis och tvättmaskin och lekte. Mamma satte sig vid stora bordet och jag åt lite banan men sen återvände jag till rutschkanan. Ibland tjoade jag på mamma för att kolla så att hon såg mig. På slutet är det dags att städa undan och det vill inte jag så när mamma tog min leksak och satte på hyllan (som alla andra barn och mammor gjorde) så blev jag argledsen och storgrät. Det var dags att sitta på mattan och sjunga men jag grät och surade. När jag kom fram satte mamma mig i sitt knä. Jag hade tålamod i två sånger. Sen skulle varje barn ta en leksak i en påse som vi skulle sjunga om. Då ville jag också ta ... men jag var barn nummer 11 av 12!! Då tröttnade jag och åkte rutschkana resten av tiden.

Lunch och lite mycket kladd tyckte mamma. Fruktskålen åkte ut över mig och golvet. Det var gott att vila sen!

Sov länge och ville inte gå upp. Det är så gossigt i min säng!! Jag goar ner mig i kudden och gossar in mig bland alla mina djur. Kramade stora elefanten massor och vägrade kliva upp. Mamma gjorde mellis. När jag väl kom upp så ville jag inte byta blöja - gråt. Mamma gav mig en minibok - ville jag inte ha, mer gråt. Mamma la undan boken - då ville jag ha den, mer gråt ... osv. När vi var klara kom pappa hem. Mamma sa hejdå och åkte iväg. Jag vinkade till henne i dörren och skickade iväg pussar.

Du ska få höra om Fatboy imorgon ... hur han kom hem till oss och vilket stort garage min gåvagn har fått! Ska ta en bild också!

Kommentera

Publiceras ej