Ny bebis, MC Hammer och Nasse

0kommentarer

Busade med mamma och ville inte kliva upp imorse. La mig med Nalle och gosade ner mig i kudden gång på gång. Fast vi hann i tid till förskolan ändå. Vet ni vad som hänt?!? Goa (Sof)ia har fått en bebis!! En tjej!! Yiiiiiiha! Vi tog av mig kläderna och hängde upp. Mamma fick hejdå puss och kram och sen gick hon och jag gick in till de andra barnen. Dagen har bara flugit iväg, ätit, lekt, ätit, sovit. Jag sov längst av alla idag. Annars brukar ju det var jag som vaknar först och går runt och tänder lampan och e busunge. Carina började ta på mig overallen och plötsligt stod mamma i dörren. Mamma!

Vi åkte på matshopping och jag berättade en massa för mamma om dagen. I affären hörde jag hur ett barn skrek vid kassan ... så jag svarade genom att också skrika. Alltså inte gråta utan mer låta! Mamma skrattade åt mig. I bilen hem diggade jag och mamma till musiken. Det var en ösig låt med MC Hammer. Fast jag åt ju kex och då kunde ju inte jag klappa händerna!

Mellis var pepparkakor ... ma! Då fick jag en jordgubbssmoothie istället - smart drag av mamma för jag glömde bort pepparkakorna! Sen var vi på mitt rum och lyssnade på Eeeeeeeeeeemil - sången, jag läste bok i kuddarna och mamma läste tidning i stolen. Vid fem började jag bli sugen på att se Nasse. Tåm!  Jag visade mamma var knappkontrollerna var, pekade på Nasse på fodralet och pekade på TVn. Hon fattade. Min favoritscen är när Nasse och kaninerna cyklar. Då skrattar jag. Sen tog filmen slut! Det var bara en massa text och mamma stängde av TVn. Jag blev så ledsen!! Tårarna rann och jag ville ju se mer!! Mamma fick trösta mig.

På kvällen hjälpte jag till i köket: jag sopade, släpade in pallen, rörde i smeten, krossade äggskal och kastade dem på golvet, la tvättklämmorna i hålet på pallen och torkade lite här och var med min trasa. Kvällsmat blev mjölk och raggmunk med röd sylt. Det var så där gott. Gjorde inget för det var dags för pyjamas och den alltid lika goda vällingen!

Kommentera

Publiceras ej