Sol och ny bebistjej!!

0kommentarer

Förskolan var kul idag. Jag snackade en massa. När vi var ute försökte jag mig på att cykla. Det var såååå fint väder solen var framme hela tiden. Jag var väldigt grusig när vi gick in till lunch. Det var hamburgare och mos idag. Jag åt burgaren och drack två glas mjölk. När jag var klar och tvättat händerna sa Carina åt mig "Nu kommer snart mamma". Jag sprang genast till dörren och  väntade Mamma, mamma ... men då sa Carina att mamma kanske kom i andra dörren. Hm, jag var tvungen att springa mellan dörrarna och vänta. Da-daa! Där kom mamma! Jag blev jätteglad och sprang in till lilla vasken och tvättade händerna igen för det är så kul när jag når upp själv. Sen tog vi på mig kläderna, sa hejdå och gick hem. Vi stannade ute en stund och jag kastade bandybollen och sprang och jagade den. Vi var t o m på baksidan och lekte en stund också.

Efter vilan och mellis ritade jag, lekte i stora lådan och busade med Hannes och Lovisa. Det var nog inte mer kul idag ... Jo, förresten ... Välkommen till en ny bebistjej!!! Ia och Dkk har fått en tjejbebis!! Jag ska hälsa på henne till påsk hoppas jag. Jag har redan sorterat ut lite bebisleksaker som jag inte leker med längre.

Mamma har köpt ny Nasse-film till mig!! Fast jag kunde inte riktigt koncentrera mig på den. Det är så mycket nya saker som Nasse hittar. Jag ska kolla på den igen imorgon.

Det var gott att dricka välling och sova för jag var trött efter en dag på förskolan och mycket sol.

Kommentera

Publiceras ej