Tidig tisdag

0kommentarer

Vaknade redan vid sextiden. Mamma gick upp och bytte blöja och så läste jag bok i hennes säng. Sen var det dags att klä sig för att gå till förskolan. Katten kom ut på trappan just som vi kom och tåget kom lagom så att vi såg det men slapp att stanna. Det var bara Carina på förskolan och barn förstås. Jag var nästan på väg att hoppa ner själv från mammas knä och gå in men då kände jag mig lite osäker. Mamma gick med in och det kändes bra. Sen vinkade hon hejdå, då kom läppen. Sen var allt OK. Frukost, lek, samling och så var vi ute en stund. Jag ville inte ha mina vantar på. Carina försökte med både de röda och svarta. Till lunch var det fisk - skräll! Jag åt nästan inget utan drack mjölk. Sen var det dags att sova, gott! När Carina en stund senare öppnade dörren kände hon redan då att någon hade bajjat ... det var jag!!Det var en rejäl bajj så jag fick ta av alla kläderna och ställa mig i duschen!! Sen letade de fram extrakläder i min väska. Strax därefter kom mamma. Jag skulle just åka rutschkana då.

Mamma och jag åkte till ICA. Jag postade kort till momo. Sen fick jag köra en minivagn själv!! Det var jättekul. Jag har sett hur man gör så jag stannade och skulle lyfta ner en stor kålrot i vagnen. Nej, sa mamma och istället stannade vi vid havregrynen. När mamma letade i en frys var det någon som ropade "Edvin!". Det var granntanten! I kassan var jag besvärlig för jag fick syn på de stora bilvagnarna. Hemma igen klippte jag lite gräs, gick med pulkan och plockade sten och var på väg till granntanten för att ringa på lilla knappen. Just då öppnade hon dörren och vi pratade lite.

Mellis blev god omelett och pappas tekaka med ost och kalkon. Efter mellis ritade jag. Plötsligt hade alla pappurna åkt ner på golvet. Då ritade jag på bordet ... ooops!! Vi tittade på ny Nasse-film. Nu kan jag härma Speedway, han låter som när mamma blir arg fast mycket värre. Den nya filmen var så bra så att jag nästan inte hörde när pappa kom hem. Pappa gjorde kvällsgröt till mig. Jag fick den i en risifrutti-burk med äppelmos i lilla facket.

Härjade och klättrade med mamma i Fatboy. Sen var det dags för pyjamas och jag pussade mamma godnatt och följde med pappa och vällingflaskan in i mitt rum.

Kommentera

Publiceras ej