BVC-koll

0kommentarer

I torsdags gick jag och mamma tvärs över gatan efter skolan ...  till BVC. Det var 2,5 års kontroll. Jag fattade inget eftersom det var mest att leka. Jag fick först leka med ett dockhus. Kul!! Jag la nallarna, som bodde i huset, i sängen. men en nalle trillade ner och var vaken. Sen fick jag leka med en boll och boom så satt den i dörren, mååål! En gång till. Så var det hoppuppvisning. Jag fick ett brev så att jag kan gå till biblioteket och hämta en bok, det får alla som är 2,5 år här i stan. Så läste jag saga; De tre bockarna Bruse. När jag skulle ställa mig på vågen protesterade jag. Jag gömde mig bakom en stol. Till slut hade både mamma och bollen vägt sig så då vågade jag också, fast jag fick ett Bamse-märke först! 16,5 kilo väger jag. Hur lång är jag? Nittiåtta! Det fick jag fram efter lite tvekan. Jag fick öva på mamma att dra ner den dära träspaken som landade på huvudet. Sen var det min tur .. och det blev 98!!

Innan vi skulle säga hejdå kom mamma på att jag skulle ju ha sprtuta!! Nej!! då ville inte jag det! Fast det gick bra och jag fick två Bamse-märken till!! Nu har jag Bamse, Skalman och Lille Skutt. Vi lekte lite i väntrummet innanvi gick och hämtade ket på ICA. Det var till mig. En Nemo och hajen film!

Kommentera

Publiceras ej