Det blev ingen resa till mormor idag ...

0kommentarer

... så jag gick som vanligt till skolan och mamma var hemma och jobbade. Det var kul att vara på skolan för då fick jag leka med Oliver en dag till. Vi var ute på frömiddagen och det var kul. Lunchen var ingen god, det var soppa. Jag åt bara lite macka. Mamma kom mitt i sagan vi lyssnade på. Hon hade lagt en 'ket till Oliver. En fin bok berättade hon.

Så åkte vi hem och jag lekte med min buss i snön innan jag gick in. Jag var trött och ville sova. Fast jag kunde inte somna så jag fick ligga i mammas säng. Vips, så sov jag.

Farmor ringde och berättade att hon gjort hjärtepannkakor till mig. Fast jag får dem en annan dag. Åt en burk majs till mellis. Mamma börjar bli orolig för mitt ätande. Majs e gott, mamma!! Sen läste vi nya böcker som mamama köpt på bokrea. Vi packade in 'ket till bebis Hanna. Mamma säger att Bebis Hanna e stor tjej nu, att hon säkert går!! Tror inte jag på!!

Var trött på kvällen också och ville inte ha mat. Låg i soffan med mamma och läste böcker, den med katterna e kul! Somna i soffan hos min mamma.

Imorgon åker vi till mormor!!

Kommentera

Publiceras ej