Doktorsbesök

0kommentarer

I fredags kväll hade mamma bokat tid hos doktorn. Min hosta gjorde att mamma var orolig för att det skulle kunna bli lunginflammation. Det gick snabbt att komma in, så snabbt att pappa inte hann med. Han kom och knackade på när vi satt i undersökningsrummet läste saga. Strax efter kom doktorn som var en hon.

Hon ställde en del frågor och sedan gjorde hon en undersökning där hon letade efter köttbullar, men hon hittade inga och det var nog bra. Sedan lyssnade hon när jag andades och det lät bra. Hon hade en ficklampa som hon tittade i mitt öra med och det gillade jag inte alls. Men när hon skulle titta i halsen så satte jag ner foten och bet bokstavligen ihop.

Hon tyckte att det verkade bra, men ville ta några prover. Så vi fick gå in i ett annat rum och där stack de mig i fingret och så det kom blooood. Så ville hon ta halsprov, men det ville inte jag. Jag vann. Jag fick ändå ett Bamse-märke!

Sen var det dags för doktorn igen och hon tittade en gång till i örat. Där fanns en skrikrodnad!? Jag jag skrikit så att örat rodnar? Det var bara en vanlig förkylning, ingen lunginflammation och ingen öroninflammation. Det var bra nyheter. Vi fick ett recept på hostmedicin och fick åka hem.

Mamma och jag åkte i egen bil. Pappa kom senare med hostmedicin till mig och pizza till Daddis och Lovisa. Medicinen var god i alla fall!

Kommentera

Publiceras ej