Heeej, morrmor!!

0kommentarer

I fredags kom vi iväg. Bilen var packad och fram städad av pappa. Det hade snöat i natt igen. Vi kom iväg vid nio. Jag var trött för jag hade inte kunnat sova mer än till 6.30. Jag visste ju att jag skulle till mormor. Därför slumrade jag in efter en 10 minuters bilfärd. Vaknade i Mellerud och då lyssnade vi på  Pippi långstrump - igen, mamma!! Vi stannade i Ljungkile och  jag åt korv. Bra musik de spelade där. Jag studsade i mammas knä i takt till musiken. Ute vid tankarna var det tre traktorer som skulle tanka!! Vilken utsikt!!

Åkte vidare och jag satt och filosoferade med min mapp och Nalle. Stannade och mamma sprang maraton i en massa affärer. Hon e snabb. I ett provrum speglade jag mig. På McDonalds åt jag glass och drack mjölk ... och fick en ballong!! Sat och kikade på den stooora roliga rutschkanan utanför. Mamma tyckte att jag också skulle få prova ett åk och det gjorde jag. Den gick inte så snabbt eller så hade jag fel byxor.

Dags att köra igen. Den här turen sov jag nästan hela tiden. Vaknade strax innan vi svängde in till mormor. Ringde på och mormor kom och öppnade. Heeej, mormor!!!

Det blev genast lek och bus. Mamma åt mat och sen åkte vi till affären. Vi hade ju åkt ifrån en väska! det var den med välling och nappflaska. Så det stod överst på shoppinglistan och blöjor och 'Boy!!

N'r vi kom hem och parkerade bilen kom Kerstin!! Jag blygade mig lite, det var mörkt och inget kul att prata på trottoaren!

På kvällen såg jag Let's Dance, åt kex och drack mjölk. Nya nappflaskan var bra, den har en bild av Nicke 'fikens kompis! Sen somnade jag gott i vår säng. Låg på pappas kudde!

Kommentera

Publiceras ej