Skola - hemma - skola

0kommentarer

I måndags var jag tillbaka på skolan igen, hade lite hosta men det gick bra att leka bilbana! Det var så kul att leka med bilbanan så att jag skippade vattenleken. Mina kompisar var inte där idag för de var lediga. När jag och mamma kom hem lekte vi i snön. Sen ville jag gå in och dricka 'Boy. Då var mjölken sluuut!! Vill ha 'boy, mamma! tjöt jag och lå och surade på golvet.
På natten fick jag jätteont ... i magen, försökte sitta pottan - nej. Gcik inte sova, inte ens med mamma i hennes säng. Ont i magen, hungrig? Ja, tack välling! Drack lite. Ont i öronen!! Fick medicin, hjälpte inte. Mamma hämtade mössa till mig .... mmm, det var gossigt. Sen satt jag upp med pappa och somnade.

I tisdags var jag hemma och efter att ha tagit min hostmedicin och ätit frukost så hade jag ont i öronen igen. Mamma tittade och såg att jag var smutsig i örat. Så vi rensade med roliga pinnar men det gjorde inte ont. Så sen var jag vanlig busEdvin och körde hårt med mamma. tur att pappa kom hem och löste av henne så att hon fick gå och jobba och vila sig en stund från mina påhitt. Jag vilade också, det gjorde inte ont i örat alls.

Så idag, onsdag, var jag tillbaka på skolan. Det var kul och jag lekte bilbanan som numera är min favoritplats om någon skulle ha missat det! Efter lunch och vila (jag sov inte) var vi i lekhallen. Jag sparkade bupp. Jörgen blev bombad med bollar och just då kom pappa och hämtade mig.

Kommentera

Publiceras ej