Snömys

0kommentarer

Idag har det varit sååå fint väder. Vi har varit ute och lekt i flera timmar. Först spelade vi hockey. Jag har ju inte använt min hockeyklubba så mycket som jag fått av kusin Filip. Pappa var också med och gjorde måååål!! Jag grävde lite i snöhögen på gatan ...



... Sen grävde pappa en snökoja till mig inne i trädgården. Den var så mysig så att mamma försökte krypa in!
Men det var bara jag som fick plats!

Nannå!!

Efter allt detta var vi hungriga så pappa plockade fram grillen och vi åt grillad korv - mums!

Grannen kom och snackade men jag hade inte tid för munnen var full av korv. Efter maten besteg vi stora snöberget på gatan och åkte på rumpan ner.

Sen var det gott att sova en stund.

På eftermiddagen byggde mamma och jag tågbana. När vi skulle prova banan var loket borta!! Vi letade och letade och letade ... inget lok. Då målade jag med vattenfärg i stället - både på papper och på mina händer. Det blev riktigt fina bilder!! Efter måleriet behövdes en dusch.

Kommentera

Publiceras ej