Telefonjakt

0kommentarer

På förmiddagen begav vi oss ut och letade ny telefon till mormor. Första affären hae inte telefoner, andra affären hade men mamma ville leta annan och jag sprang runt så att mamma fick jaga mig. Jag klev in och la mig på en hylla som var tom men mamma hittade mig. I sista affären fick jag och mormor vänta i bilen och mamma gick in.

Hem och åt lunch. Lite pasta och mycket majs ... och glass till efterrätt! Sen sov jag gott. Utan att jag märkte det var mamma iväg på telefonjakt till Väla. När jag väl klev ur sängen var nya telefonen installerad. Den e fiiin, vinröd men jag får inte röra den. Fast jag har hittat en rolig piiiip-knapp som jag trycker på ibland.

På kvällen var det mys. Låg hos mamma i soffan och läst en liten Bamse-serie som mamma köpt idag. Lekte med en rolig lång lastbil som också mamma köpt idag ... ja, hon smet inom en loppis på vägen hem från telefonjakten. Bra gjort, mamma!

Jag ville inte se Melodifestival så att jag gick in i sängen och såg på lilla TVn: Nicke 'fiken och Kipper Hund hann jag med innan batteriet la av. Då hade mitt battri också lagt av så jag somnade snabbt när mamma kom in och sjöng Mors lille Edvin i skogen gick ... Det e mycket roligare när hon sjunger Edvin tycker jag!!

Kommentera

Publiceras ej