En vecka med Pappa, Lovisa och Hannes ... och Mamma!

0kommentarer

Förra söndagen var vi hos mormor och åt frukost, åkte och handla, la fina blommor och tände ljus hos morfar och åt lunch hos mormor. Efter det åkte jag och mamma till Väla. Vi hade inte hunnit med mer än två affärer innan Pappa, Lovisa och Hannes dök upp!! Va kul, det var ju jättelängesen jag såg dem!
Gick i affärer och sen köpte vi glass.  Jag busade mest och sprang runt. Tjejen i kassan tyckte jag var rolig och tjejen i glassen gav mig en extrasked när jag ville ha.

Vi bodde på ett bra hotell där de hade Rorri på TV! Jag fick en jättegossig Nalle i min säng! Sen gick vi till restaurang och åt. Jag åt nachochips och kyckling och ketchup. Tillbaka på hotellet skulle det tittas på VM-final i fotboll. Jag tittade på min TV, där var Kipper. Mamma gick iväg med en kompis för hon ville inte se fotboll.

Må: Åkte vi båt till Danmark.

Efter en massa affärer sov jag en sväng och vaknade lagom till vi skulle åka båt. Åt en god röd pölse. Sen gick vi till restaurang, jag tyckte det tog lång tid innan jag fick min mat så jag ropade på han som kom med tallrikar till alla andra:
- Hallå!? När kommer min mat?
Mamma och jag gick in och jag frågade tjejen som jobbade där efter sugrör.


Efter maten gick jag med pappa till en lekplats. Innan vi skulle åka iväg i bilen var det glasstid: alla ville ha kulglass men jag ville ha min nya favorit: Piggelin. Sen åkte till huset i Skåne. När vi kommit fram åkte jag, Pappa, Lovisa och Hannes och badade i sjön. Jag var ganska trött när vi var klara så pappa ringde och beställde välling av mamma. De e service!

Ti: Stranden. Lite mulet och blåsigt men jag badade .. eller nästan. Handlade mat. Jag tyckte om mamma i affären. ville kramas och gosa och det var bara hon som fick köra vagnen. Somnade på vägen hem. När jag vaknade fick jag grillad korv - gott! Showade lite med min gossedjursförvaring på huvudet!



On: Stranden, den där man går över bron! Trollet var där!. Jag badade hela dagen; först med pappa, sen med Hannes, sen med Lovisa, sen med mamma ... lite mat och sen var det pappas tur igen osv. Vi byggde fint sandslott. På vägen hem somnade jag men sen stannade bilen och vi var inte hemma i Skåne!? Vi skulle gratulera Farbror Anders som fyllde år. Vi sjöng och hurrade. Det bjöds på tårta men jag tycker inte om tårta! Busade; gav Fungio godis, kastade boccia såatt de nya fönsterna nästan strök med, satt sen fint och läste bok, gick på upptäcktsfärd i huset. Sen åkte vi hem och jag somnade igen i bilen.

To: Gubben som fixar duschen kom igen och denna gången fungerar den!! Det blev ingen stranden idag utan vi var hemma och lekte.

Fre: På stranden igen. Jag var Lilla Bocken Bruse och Trollet var vid bron som vanligt. Det var sååå kul att bada idag för det var så höga vågor! Jag hoppade och spanade vågor. Sen var det dags att åka hem och fixa till fest men då passade jag på att sova. När jag vaknade var det massor av människor som var i mitt rum!! Det var gästerna. Vi åt grillat och jag satt bredvid Emelie, hon var snäll. Efter maten läste hon Pippi för mig. Sen ville jag se på Rorri och Emelie kom också in och tittade. Farmor ringde och jag svarade och berättade för henne vad jag gjorde och att jag hade badat i de stora vågorna. Innan jag skulle lägga mig åt alla vi barnen glass. Sen var det dags att ta på pyjamas och gå och lägga mig. När vi kom in i badrummet och skulle ta pyjamasen så satt det en STOR grön grähoppa i taket!! Mamma tyckte vi skulle ta på mig i sovrummet i stället. Sen kom alla upp och kollade på grönisen. Till slut fångade Fredrik den i min fiskhåv!! Va skönt! Jag var lite orolig att den skulle komma in till mig i sängen när jag låg och sov. Men Nalle var ju där!

Lö: Inget strandväder så vi kunde sova länge och kolla film - mysigt. Efter brunch åkte vi till stor affär fast jag var lite trött och besvärlig då. Ville ha saker som jag inte fick. Fick sen en fin boll men ville ha Pipp-skor, och en JÄTTESTOR Rorri-bil och ... På vägen hem somnade jag. På kvällen var det nachos och sen kollade jag Pipp och Mamma Mu.


Ligger mysigt i mammas knä (kolla in mina fina ballsonger!).

Sö: Loppis!!

Jag hittade massor av bra saker. Små bilar, en båt, en motorcykel, ett tennisrack och ett spel som heter Lustigkurre. Några sagoböcker kom med hem också .. och ett fint minglas med ankor på.


Jag gillar loppis!! Sen åkte vi till stranden och gick över bron. Men det var blåsigt ... lekte i sanden. Byggde bro med mamma och hittade Bockar och Troll så att vi kunde göra hela sagan! Efter lite korvbulle-pasta- sallad spelade vi boll. Men jag blev lite sur ibland för jag fick inte bollen. När jag sen fick den tog jag den och la mig på den.



Kommentera

Publiceras ej