Idag e de fredagsmyyys!

0kommentarer

Imorse var jag blönär jag vaknade. Det fick bli ett bad! Sen valde jag kläder och tog på mig. ill frukost var det ostmacka och gröt, pappagröt med mos och kanel. Sen tittade jag lite på TV, lekte med mina bilar och hjälpte mamma med att packa mina saker. Imorgon åker vi till mormor, sen på kalas hos Anna, Selma och Clara, sen mormor igen och på söndag kommer Pappa!! Lovisa!! Hannes!! Jag har packat lilla TV:n och valt filmer och två böcker. Sen har vi packat enr Spanien-tröjan till fotbollsmatchen på söndag, min klänning och andra fina och mysiga kläder.

Efter lucnch var det så varmt att mamma tyckte vi kunde inte göra annat än att åka till stranden. Jag hade med min traktor men den lekte jag inte mycket med för jag ville - BADA!! När jag sprang runt där i vatten kanten så var det någon som knackade mig på axeln ... det var Herman!! Vi lekte, badade och jag sprang och terroriserade alla som gick förbi; sa hej, skvätte vatten, sprang efter dem eller framför fötterna stärtade ut i vattnet. Idag var vi 4 st på Sagostund med mamma.

På vägen hem somnade jag som vanligt. Direkt när jag vaknade sa jag:
- Nu e det fredagsmys!
- Vad vill du ha att äta?
undrade mamma.
- Köttbullar!
Sen ska man titta på film också, jag valde Kipper.
- Ta fram maten nu då!
Tyvärr fanns det inga köttbullar trots att mamma letade igenom hela frysen. Så det blev 2 leverpastejmackor, ättiksgurka och vanlig gurka och mjölk. Gott det också.

sen var det mys i sängen när mamma kämpade med att byta lakan. Rasmus Nalle var kvällens saga. Mamma somnade nästan så jag fick läsa den andra Rasmus själv.

Kallade på mamma hon hade glömt att lägga på mig täcket sådär mysigt som bara hon kan!

Kommentera

Publiceras ej