Sommarfest på skolan

0kommentarer

Vi hade picknick på gården. Vi grillade korv. Medan pappa passade korvarna gick mamma och jag och mötte farmor som också ville va med. Roddick fick vänta i bilen.


Jag hann med att äta en stund sen sprang jag och lekte med mina kompisar: åkte rutschkana med Adrian, Line och Abdy, rullade nerför gräset, fick bulle av Filip, jagade varann och stod allihop borta vid förrådet ...

Sen fick vi glass som Carina delade ut, de vuxna fick jordgubbstårta. Plötsligt kom Micke och sa att alla skulle ta plats borta vid en "scen". Snart hördes trumman och in tågade alla som ska sluta. De skulle spela teater.


Först var det De tre Bockarna Bruse. Abdy var ett jättefint troll med blått hår!! Sen var det Törnrosa. Jag ville va sessa! Efter det skulle vi alla fram och sjunga Sommarvisan som vi övat på.


Men då blygade jag mig och kröp ihop hos mamma och nästan grät!! Mamma blev förvånad och ville följa med mig fram men nej, jag ville inte alls fram.

Efter "hejdå" till alla som ska börja stora skolan och presentutdelning till lärarna så lekte jag lite till, sen var det dags att åka hem. Det var en mysig avslutning!

Kommentera

Publiceras ej