Myggbett eller vattenkoppor, det är frågan?!

0kommentarer

I onsdags fick jag stanna hemma. Hade några bett? Eller annat? på fingret, i pannan och under knäet. Det var stora bumlingar som var svullna och röda och kliade lite också. Pappa hittade vätska i dem också så han misstänkte vattenkoppor. De ringde upplysningar hit och dit och till slut fick jag stanna hemma och därmed inte följa med på utflykt med dagis!! Mamma och jag gjorde "utflykt" till centrum till BVC istället. Reidun kollade mina bett/koppor och konstaterade att jag blivit biten och är allergisk mot de som bet. Så mamma och jag gick tillapoteket. Jag fick nummer åtta och sen köpte vi medicin. På vägen hem hämtade vi vagnen på dagis och sen köpte vi bacon och jordgubbar.

På vägen hem hade vi sällskap ved Linneas mamma. Jag åt jordgubbar och mamma pratade.

Imorgon får jag gå till skolan igen!!

Kommentera

Publiceras ej