Bakom mina solglasögon ...

0kommentarer

Vi var alla ute i det fina vädret efter lunch. Mamma rättade, pappa sov och Lovisa åt mat (Hannes var på utflykt med sina kompisar). Jag klippte gräset, hämtade kuddar åt mamma, pappa och Lovisa, sjöng till Ooa hela natten, strosa omkring, kolla grannens lilla grävmaskin och hade det mysigt. Men det var ganska soligt ...


Då hittade mamma ett par solglasögon till mig! blev jag cool. eller??!


Kände mig ännu mera somrig och tog av stövlar och en av strumpan. Sen sprang jag barfota i gräset. Åt macka och 'Boy i solen. Tog på mammas ena trädgårdshanske och krattade lite i rabatten. Mamma kom ut och visade att jag skulle akta hennes blommor. Sen lekte jag "laga mat", dvs grävde upp jord, la det på annan spade, bar bort det på nästa sten och där låg det i ugnen. Dags att gå in tyckte mamma och pappa. Jag vile springa lite först. det slutade med att mamma sa pepparkakor och jag var först inne i köket. Gott!!

Får jag fler pepparkakor, pappa?
Ja, hur många vill du ha?
Mmm, tre tack??
Varsågod!
Tack, pappa!

Kommentera

Publiceras ej