En grå dag

1kommentarer

Idag var vi lediga så jag tyckte att det var lika bra att utnyttja dagen. Jag vaknade därför 6. Pappa var inte lika alert, men jag ville titta på barnprogram så han fick vila lite till. Ute var det grått och lite regnigt, så ingen var sugen på att gå ut.

På lunchen var det en av mina favoriter, sötpotatismos och köttbullar. Jag åt upp första portionen och ville ha mer. När jag fick det började jag trixa. Äta med händerna, ta med mat under bordet, kasta saker, kort sagt vara en jobbig kille. Till slut fick pappa nog. In på skötbordet och sanering av ansikte och händer.

Sen lekte jag med mina bilar och gosedjur på mitt rum. Då var det dags för en supermanbaj. Pappa var inte snabb nog så jag tog av blöjan själv. Pappa tyckte det var ett bra initiativ, men när jag även ville torka mig själ tyckte han det fick vara nog. Det slutade med att jag fick rejäl tvätt i duschen.

Sen var det en rejäl sovning.

På kvällen åt de andra fisk, men jag hittade en ny leverpastejburk i kylen, så jag ville hellre ha macka. Och så en "stor liten bit" av leverpastejen. Det gälle att festa loss när mamma inte är hemma.

Mamma ringde för att säga gonatt, jag hade nästan somnat i pappas säng. Jag prata lite och a gonatt, sen lämna jag luren till pappa. Fick lite ny energi, så jag fick lämna pappas säng och somna direkt i min egen säng.

I morn är den en dag på förskolan igen innan det blir grabbhelg.

1 kommentarer

Mamma

14 May 2010 22:17

Va duktig du e som bajjar pottan, Edvin. Men det e bara när mamma inte e hemma som du får torka dig själv .. än så länge. Snart kommer mamma hem och gör mer sötpotatismos <3 Ät fint så länge!

Kommentera

Publiceras ej