Hemma med mamma

0kommentarer

Idag när jag vaknade var mamma hemma. Fast jag ville att pappa skulle komma. När mamma ville att vi skulle mysa i hennes säng lät det bra. Hon berättade om Skåne och sa att hon hade köpt 'keet till mig. Det hängde t ex två jättefina Byggare Bob-tröjor och två såååå fina shorts på garderobsdörren. Prova!! JAg sprang och visade pappa och speglade mig. Vilken stor kille jag är! Vi skulle inte till dagis idag för att det var stängt där idag. Så mysigt att vara hema med mamma idag.

I hallen gick jag förbi en hög med saker ... också till mig! En Bamse-film - vill se den meddetsamma. Man då tog mamma fram ett 'keet med sex stycken små sååå fina bilar!! Wow! Dessa har jag lekt med hela dagen och flyttat med mig var jag än varit; frukostbordet, vägmattan, köket, sängen, till rummet igen ... Jag fick också fina trädgårdsredskap som vi varit ute och provat. Jag hjälpte mamma att plantera lökar. Sen cyklade jag, pratade med grannen och hon lovade att ta hem sin polisbil en dag!! Wow!!

Lunch korvskivor, mos och minimajs. Lekte med mina bilar men var egentligen ganska trött. så jag bar in alla bilarna i sängen och  mamma satte på nya Pippi-CD:n. Fast jag somnade inte på länge; Törstig, mamma! Kissnödig, mamma! Läsa bok, mamma! Lyssna Bamse, mamma! Jag e vaken, mamma! ... men sen somnade jag.

Åt ägg, pips och glass till mellis. Sen tog jag på min nya keps och vi åkte till affären. På parkeringen var pappa. Dags att köpa skor till mig :-( Det gillar inte jag! Har fyra par med mig hem. Som vi ska prova hemma ... får se om jag vill det!

Hemma igen såg jag på min Bamse-film, åt gröt och sen var det dags för saga och välling.

Kommentera

Publiceras ej