På utflykt med kompisgänget

0kommentarer

Imorse åkte vi för att träffa de andra barnen: NOel, Ella, Malva, Love, Hector och deras mammor. Vi gick och tittade på alla djuren.
Detta såg vi:
* En liten, liten lammbebis som drack ur vällingflaska!
* Bockarna Bruse men inget troll
* Grisen som vill ha alla nappar
* Lilla grisen som stod och åt
* Fåren som låg och tuggade
... sen stack jag och Noel i förväg till ...
* Hästarna som hoppade i hagen
I ett hus fanns:
* kaniner
* marsvin
* råttor ... "Jag vill ha en sån, mamma!"
* fiskar
Några hönor var på rymmen så jag och Noel jagade dem hem till sitt hus!



Så var det dags att mata fåglarna



När alla djuren var på plats och hade fått mat så gick vi för att fika. Jag åt en glass - 88:an.


Love, Ella, Hector, MammaFrida och Malva

Sen sprang vi runt och lekte. Det fanns en rolig fisk man matade med olika saker och den sa "namnam" eller "bläää". Sen hittade jag och Noel roliga kikare. Jag såg en katt och Noel såg en fågel.


Visst e vi fina i håret!? Vi är nyklippta båda två.

Kommentera

Publiceras ej