Pimma

0kommentarer

Pappa och Lovisa hämtade mig på dagis. De frågade om jag ville åka med till badhuset och det ville jag. Vi åkte hem och packade och åt mellis. Mitt i mellisen kom Linnea hon skulle också med. Jag blev så uppspelt att jag körde en massa patytricks för tjejerna. Linnea tyckte att jag var söt.

På badhuset var det dusch och sedan på med mina snygga bamsebadbyxor. Vi började i barnbassängen och där hade de trappor ner i vattnet och jag bottnade precis när trappan var slut. Vi plaskade och pappa lärde mig att sparka i vattnet. Det blev lite för mycket och jag tog en rejäl klunk av vattnet, en kallsup kallade pappa det för. Då ville jag åka hem, men Lovisa hittade en båt som jag kunde åka på och då blev det kul igen.

Jag ville pröva stora bassängen, fast där var det mycket kallare. Jag hittade en simdyna som jag kastade i och sedan hoppade jag själv i. I den bassängen bottnade jag inte så det var tur att pappa snabbt lyfte upp mig. Jag blev naturligtvis rädd, men pappa tröstade och sedan simmade vi några längder i stora bassängen. Sen ville jag pröva rutschkanan, men där satte pappa stopp. Vi avslutade i babybassängen och den gillade jag bäst. Där fanns t o m en fontän i mitten.

Jag ville inte åka hem, men det ville de andra. Efter dusch och tvätt prövade vi bastun och det gillade jag. Jag ville inte klä på mig och när jag väl fått på mig byxa och tröja så smet jag in i damernas omklädningsrum. Tur att Lovisa och Linnea var där annars hade pappa fått problem.

Pappa trodde att jag skulle somna i bilen hem, men det gjorde jag bara en ynka kort stund.

När jag skulle gå och lägga mig bad pappa att jag skulle hämta en ny blöja. Det gjorde jag gärna, men varför stanna där. Jag kan ju byta själv.  Pappa undrade varför jag spolade och jag sa ju som det var att jag lagt den gamla blöjan där. Det var nog tur att den inte åkte ner i avloppet för då hade nog pappa fått ringa till Linneas pappa som är rörmokare.

Sov gott!

Kommentera

Publiceras ej