Tandläkarbesök

0kommentarer

I onsdags kom mamma och hämtade mig lite tidigare. Carina hade missat sin buss så hon fick åka med oss till stan. Jag skulle till tandläkaren. Det var ett bra väntrum, med leksaker! Fast först gick vi och borstade tänderna på toa. Jag hann leka lite med leksakerna innan tandläkaren kom och sa "Edvin Larsson". Jag gick fram till henne och började genast gapa stort. Mamma och jag hade kvällen innan pratat om hur man gör hos tandläkaren. Därför visste jag att jag skulle gapa stort. Vi gick in i tandläkarens rum och jag fick sitta i en stor stol. Jag var duktig och berättade var jag bor. Sen hissade tandläkaren ner mig i stolen så att det blev en säng. JAg gapade jättestort när hon tittade på mina tänder. Hon blåste med en konstig grej på tänderna och sen petade hon med något som liknade en krok.

 Vet ni vad hon sa!? Att jag ska skicka mina nappar till Tomten!! Det är dags nu när man fyllt tre år!! Han har tomtenissar som vill ha nappar. JAg lovade att vi ska göra det. MEn hur ska det gå ... nappen som e så go!!

Tandläkaren var impad att jag inte äter godis än. Hon tyckte jag var jätteduktig kille och jag fick ta en present i en liten låda. Så nu har jag ett fint klistermärke på min tandborstemugg.

Kommentera

Publiceras ej