Indiandricka

0kommentarer

Idag har jag och mamma gjort saft. Vi började på förmiddagen med att plocka blommor. Jag kollade coola bilarna ocb blåste såpbubblor och mamma hoppade efter blommor som satt alltför högt upp i träden. Men vi hittade bara tio ... och behövde trettio.

 
Efter lunch och ICA-besök packade vi och gick till lekplatsen.  Först fikade vi: kanelbulle och O'boy. Mamma låg o solade och jag gungade. Sen gick vi på upptäcktsfärd i "skogen" och där fanns fler blommor!! Samtidigt som mamma kämpade ihop de sista 20 så lekte jag monster och jagade henne.

Hemma sköljde mamma bort alla små svarta djuren. Sen var det dags för min hjälp. Jag mätte upp socker, pannkakssocker var det. För att vara riktigt säker så smakade jag. Det var så gott så jag slickade med tungan på sockerberget ... oops, så fick jag inte göra!! Sen skar mamma citroner som jag började stoppa i bland blommorna. Är citron gott?? JAg smakade på en ... urrrk!! Bläää! Fy! Jag spottade ut ... I HINKEN!! Mamma blev rasande!! Så kunde jag inte göra. Sen skrattade mamma och sa att så kan ju indianerna i Sydamerika göra så ... vi gör väl indiandricka!! Det lät bra, indiandricka! Fast det e nog bara vi som ska dricka denna omgången av saft. Aja får dricka första omgången!

Vi avslutade dagen då jag gjorde indiandricka med att läsa om indianflickan Pocahontas.

Kommentera

Publiceras ej