Kalas hos mormor

0kommentarer

29 maj fyllde mormor år.

Mamma hade åkt ner i förväg och fixat. Så när jag och pappa kom ner dagen före var hela vardagssrummet massor av kaffekoppar och fina dukar. Jag hittade i alla fall min TV-fåtölj så jag hann med lite barnprogram innan jag tog välling och somnade.

På söndagen gratulerade jag mormor med en present som var fina vita handdukar med blå blommor som skulle matcha hennes köksgardin! Hon fick en blå diskborste också. Sen fick hon en present till så hon kan läsa mormors Blixten McQueen hela året. Mamma gjorde mackor i massor ... små och med mycket gojs på. Jag föredrog röd pölse!

På eftermiddagen kom gästerna. Först kom Kerstin och några fler. Jag och Kerstin tog en tur till lekplatsen och sen läste hon Bamse-tidning för mig. Det kom ännu mera folk ... inte många jag kände. En tant hade dragspel med!! Sånt som låter så mycket och inte fint!


Jag var i alla fall tvungen att va med och trycka lite på knapparna!

Innan alla gästerna åkt hem åkte pappa med bilen hem. Han kommer tillbaka på torsdag - till Mys-Skåne!

Mormor var glad och fick många blommor och inga roliga leksaker alls!

Kommentera

Publiceras ej