Loppis: ett, två, tre

0kommentarer

Idag var det loppisdag:
#ett ... på den stod jag klistrad vid leksaksbordet. Mamma gick runt och shoppade vid de andra borden och hittade lite smått och gott. Jag blev kompis med pojken och hans mamma som sålde vid leksakerna så jag fick ett bra pris på en radiostyrd brandbil av modell äldre ... med sladd!! Nu ska vi bara byta batterier och köra!

# två ... Mamma undrade om jag orkade en loppis till!?? Dum fråga! Vägen dit var lite klurig och vi hittade en jättefin bro som jag måste visa pappa sen i sommar. Denna loppisen var mycket bättre. Vi började i bokhuset och jag hittade genast en Blixten-bok!! Sen satt ajg och läste bok och passade lådan som vi fick fylla hur mycket vi ville. Mamma hittade fler bra böcker och en massa VDO-filmer.

Sen begav vi oss ut med lådan för att stoppa i fler grejer. Jag hittade en kyrka som jag ville ha men mamma tyckte den luktade illa. Vi fick lite bråttom för det dundrade in en massa traktorer som skulle köra bort alla saker som ingen hade köpt. Jag parkerade mig och kollade in alla traktorerna och passade lådan. Då fick mamma för sig att vi skulle hitta en byrå til lmina kläder (jag har så många kläder att min gamla byrå inte räcker till!). Och vi hittade en jättefin. Stoppa traktorerna!!!
- Hur mycket vill du betala för den? undrade gubben som sålde.
- Den ska va till mina kläder, sa jag och fiskade upp en guldpeng ur fickan.
- Det räcker alldeles utmärkt! sa gubben. Byrån var min!

Han hjälpte mamma att få in min byrå i bilen och tänk den passade på millimetern!!

# tre ... blev bara ett snabbstopp för jag började få ont imagen ...

Kommentera

Publiceras ej