Ramones kakor

0kommentarer

En dag i somras skulle mamma och jag köpa kakor på ett nytt ställe. Gissa vad vi hittar där!! Jättefina kakburkar ... en med Ramone på och en med guido och Luigi på!!! Jag valde Ramone-burken och köpte den för mina egna pengar.


Sen köpte jag en kanelbulle och la den i burken!!

Sen en dag när det regnade bakade mamma och jag kokor. Jag valde själv: chokladsnittar! Vi hade i pannkakssocker och degen var jättegod, det tyckte t o m mamma!



Sen pensalde jag kaklängderna med ägg och så skulle det vara pärlsocker på .. .det hade vi inte! Då uppfann mamma att vi kunde kanske ha indianglasstreck
på dvs strössel. Ja, va fint.

 Mina fina kakor i Ramone-burken!


Medan kakorna var i ugnen gjorde mer deg som vi tryckte ut hundar och apor och Blixten-hjul.

Kommentera

Publiceras ej