Fredagsmys med mamma

0kommentarer

En fredag skulle mamma och jag till biblioteket efter dagis men det var stängt! Då sa mamma att vi kunde åka till biblioteket i stan. Var ligger det? I Skåne? Ne, i stan, inne i KArlstad. så vi åkte iväg, parkerade bilen under ett träd med en massa roliga kastanjer. Sen gick vi in. Va mycket böcker där fanns!!! Jag hittade genast en kul bok som jag satte mig att läsa. Mamma hittade Barbapappa-böcker. Sen lekte jag med ett roligt pussel på golvet. Och jag hittade ett pussel med massor av djur. Varje djur var en pusselbit. Det höll jag på att lägga när mamma sa hej till någon ... Det var Viggo & Ville!!! .. ja, och deras mamma, förstås. Vi kollade Spöket Laban-böcker och Alfons. Sen la jag pussel igen. De skulle till museet och tyckte vi också skulle med dit. Så vi lånade vår aböcker och sen tog vi hissen ner.

På museet sprang jag och ville i förväg. Mamma tyckte vi skulle ta det lugnare och stanna och kolla på sakerna. Vi kom in i teknikrummet och testade, skruvade, tryckte och bankade på alla sakerna. till slut tckte mamma att det var tillräckligt så då gick vi och fikade. Jag åt en god glass.

Efter fikat lekte vi i lekparken. vi gungade och plockade kolnötter ... ja, så sa vi men mamma sa att de heter kastanjer.

Dags att säga hejdå! Vi åkte på var sin sida älven hem. Vi såg Viggos bil. De vann, men vi vann ändå för vi var först hemma (de skulle handla).

På kvällen var det fredagsmys med pinnar och pop corn! En bra dag!

Kommentera

Publiceras ej