Gubben Pettson

0kommentarer

Imorse vaknade jag redan halv åtta och tyckte att mamma och jag skulle gå upp. Det tyckte inte mamma. Tjugo över åtta kom hon. välling - ja, jag dricker det ännu och det e sååå gott!! Meä, meä säger jag när jag druckit upp. Mamma trodde först att det betydde "mer", men det betyder att det är slut och att jag vill ställa den ifrån mig.
Efter Kalle Katt var det trist barnprogram så jag lekte med mina bilar. Mamma åkte iväg till stan och jag och pappa åt lunch och sen åkte vi till stan. Jag skulle gå på operan och se Pettson!! Utanför operan träffade vi mamma och vi gick upp på balkongen hette det och där fick vi två mjuka platser att sitta i. Det kom ut en tupp och massor av höns som skulle spela musik. Sen kom gubben Pettson!! Och så sjöng vi! Fast jag blev hungrig! När allt var slut mötte pappa upp, jag fick en ballong och när vi gick mot dörren kom Pettson själv!! Jag hälsade fint på honom och tog i hand.

Tänk va många kändisar jag har träffat: Bananer i pyjamas, Dora, Radio-Apan, Bamse och Pettson!!!
OCH Eric Saade!!



Kommentera

Publiceras ej